segt sa räven..

sitter här, i mjukisar och kaffet i handen. eller alltså, en KOPP kaffe i handen.

Borde egentligen bege mig till gymmet, borde egentligen redan ha åkt! Men, det är lätt att säga vad man bör och vad man gör.
Hade en jättejobbig dröm inatt, mår fortfarande lite dåligt över den även om jag vet att det är över och att det bara var en dröm. en elak och tung sådan men still, en dröm.

Var och red igår, fick prova en annan pålle vid namn Kovo. Och jag blev kär. Störtförälskad.
Han var väldigt pigg och alert, men lyssnade samtidigt superbra på hälperna. Jag behövde knappt ta i tyglarna, hann typ bara tänka "halt" så stannade han.
Däremot hade han lite svårt för att vara ställd, speciellt på volterna och på långsidan då han gärna böjde på huvudet åt fel håll :S inte bra... + att när han väl var ställd åt rätt håll så blev han gärna lite överställd så att jag fick räta upp honom extra mycket i motsatt tygel.

Och så var han ju som sagt väldigt pigg..

Mary som jag har ridit innan var också pigg, men hon var knappt styrbar och stark som fan. Så det blev mest en dragkamp när jag red henne. det gick liksom inte att koncentrera sig på det man skulle göra (typ stanna på volten och GALOPPERA I VOLTSPÅRET!!

Men ändå, om man säger att första lektionen gick 10 % bra och 90% kass så gick gårdagen kanske 80% bra och 20% kass... klar förbättring, vilket beror lite på mig såklart men samtidigt en urbra pålle =) >

Försökte skriva lite på min bok i förrgår, skrev kanske 2 sidor eller så men iaf. Märkte att jag hade hoppat över hela 9an i kladdboken :S
Jag hade liksom skrivit om sommaren efter 8an, sen nästa sida började med sommaren efter 9an.
Blev tvungen att tänka efter, vad gjorde jag egentligen i nian som "inte var värt att minnas" och jag insåg att jag har hoppat över det året omedvetet för att det är för jobbigt att tänka på och skriva om.

Det var ju liksom då allt gick snett :S

Men jag ska fortsätta skriva om det, även om jag kommer må skit under tiden, för jag vet att jag måste få ur mig det. Och jag känner mig faktiskt stabil nog att klara av det. Har en väldigt bra period annars så jag är nog stark nog .)

Men nu, måste jag verkligen packa ihop och bege mig till gymmet...

sen ska jag jobba och efter det åka hem till älsklingen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0