Det Hanssonska Lokalsinnet

alltså, jag måste bara berätta detta.. Så galet!
Min lillebror skulle hämta ut mina nya nycklar, till Johannelund alltså... Gav honom mitt pass, en fullmakt samt en karta där jag till&med hade ritat ut hur han skulle gå. Till vänster och följ vägen. Svårt?
Nycklarna lämnades enbart ut idag, mellan 8-12. Jag ringde lillebror vid 10.30-ish och blev skitnervös när han inte svarade, trodde att han sov fortfarande :S
Det gjorde han iaf inte, utan fick tag på honom och då väntade han på bussen i årsta..
Sedan la jag mobilen i personalrummet, och fortsatte jobba tills strax innan 12 då jag hade fått mess från honom.. Då hade ungen inte hittat fram ännu, utan gått vilse och frågat nån random idiot som visat honom åt fel håll. Sopa!
det är så typiskt våran släkt, att gå helt vilse och inte ens kunna tyda en karta.
(kommer ni ihåg när jag skulle hitta ridskolan för några månader sedan?)
När bror min väl hittade till rätt gata så var den avstängd pga vägarbete och han fattade inte hur man skulle ta sig över vägen till Byggbarackerna där nycklarna delades ut... Inte jag heller... så hade jag inget nummer till någon som var på plats utan bara till Botryggs huvudkontor i Linköping, där de för övrigt hade lunchstängt mellan 12-13. Idioter!
Skitsamma tänkte jag, tackade för hjälpen och skickade hem lillebror.. Det går alltid att lösa på annat sätt... Efter att ha ringt runt till och blivit kopplad till jag vet inte hur många personer på Botrygg fick jag iallafall kontakt med en som fanns på plats och vi bestämde att jag ska komma förbi på Onsdag och hämta ut nycklarna :)
Så det ordnade sig iaf.. så klart"
men det var lite komiskt, såhär i efterhand..
tack för hjälpen Basse
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0