besöka nya lyan och Ikea ; )

vaknade lite senare idag än planerat..
har iaf fixat kaffe, duschat och ska internetta lite sedan bär det av till Johannelund och uthämtning av nycklarna :)
ska bli SÅ kul att kika på nya lyan. Can´t hardly wait!
var i stallet igår, red en (för mig) ny ponny vid namn Musse. Skitsöt. Ganska pigg men lyssnade bra på hjälperna, lite för bra kanske- Innan jag förstod HUR bra han lyssnade på skänkeln så trodde jag att han gjorde små bockningar i varje galoppfattning... Vilket var många...
vi gjorde en övning där man skulle vara på volterna, galoppera mellan X och C, Trava mellan C och X sedan byta om volt och skritta i motsatt riktning ett varv tills man var tillbaka på galoppfattning vid X. Skitskoj var det!
Jag blev kär. det blir jag iofs i alla hästar jag rider. haha..
Idag ska det åkas till Ikea, med bästa Pelle och Martina. gud så skoj vi ska ha .P eller hur Pelle?? :P :P :P
nej nu måste jag faktiskt sätta fart, skriver mer sedan och lägger upp en bild på nya lyan på fejsbock!
<3 köss
vaknade lite senare idag än planerat..

har iaf fixat kaffe, duschat och ska internetta lite sedan bär det av till Johannelund och uthämtning av nycklarna :)
ska bli SÅ kul att kika på nya lyan. Can´t hardly wait!

var i stallet igår, red en (för mig) ny ponny vid namn Musse. Skitsöt. Ganska pigg men lyssnade bra på hjälperna, lite för bra kanske- Innan jag förstod HUR bra han lyssnade på skänkeln så trodde jag att han gjorde små bockningar i varje galoppfattning... Vilket var många...

vi gjorde en övning där man skulle vara på volterna, galoppera mellan X och C, Trava mellan C och X sedan byta om volt och skritta i motsatt riktning ett varv tills man var tillbaka på galoppfattning vid X. Skitskoj var det!

Jag blev kär. det blir jag iofs i alla hästar jag rider. haha..



Idag ska det åkas till Ikea, med bästa Pelle och Martina. gud så skoj vi ska ha .P eller hur Pelle?? :P :P :P


nej nu måste jag faktiskt sätta fart, skriver mer sedan och lägger upp en bild på nya lyan på fejsbock!

<3 köss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0